Cuma, Ocak 06, 2017

KUŞBAŞILI NOHUT TARİFİM



Hiç şüphesiz evimizin en leziz köşesi mutfağımız, mutfak insanın üretkenlik alanı, stres atma, deşarj olma alanı.. çeşit çeşit malzemelerin en lezzetle harmanlandığı yer... mutfak evimizin en sıcak, en mis kokan yeri bende evlendiğimden beri hiç geçirmediğim kadar mutfakta vakit geçirmeye başladım ve menü listeme ekledikçe ekledim.. pişirdiğim şeyleri midemle ve kıymetli eşim ile paylaşmadan önce sizinle paylaşmayı tercih edenlerdenim.. Ben paylaştıkça sofram bereketlensin, yaptıklarım lezzetlensin inşallah ..



MALZEMELER

  • 1 su bardağı nohut
  • Yaklaşık olarak 250 gr kuşbaşı dana eti
  • 1 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 adet büyük boy yemeklik doğranmış kuru soğan
  • 2 yemek kaşığı salça
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • yarım çay kaşığı karabiber



YAPILIŞI

    Öncelikle nohudumuzu akşamdan bir fiske tuz ile ıslatıyoruz
Daha sonra üzerini geçecek kadar su ilave edip haşlıyoruz, benim başıma gelen düdüklü kazaından sonra ben düdüklü kullanmaya br türlü cesaret edemiyorum ve bu yüzden normal olarak biraz fazla zamanda haşlıyorum ama sizin düdüklü tencere kullanabilme cesaretiniz varsa 5 dakikada düdüklü tencerede haşlayabilirsiniz Haşlanan nohutların suyunu süzüp bir kenarda bekletelim Derin bir tencereye kuşbaşı etimizi, sıvı yağı ve tereyağını ilave edip kısık ateşte etler suyunu bırakıp çekene kadar pişirelim Üzerine ince ince yemeklik olarak kestiğimiz soğanları ilave edip, kızarana kadar kavuralım Sonra isteğe göre domates ve biber salçasını ilave edelim ve 1-2 dk kadar kavuralım Ben fasülye nohut gibi yemeklere kırmızı kapya biber konulmasından hoşlanmıyorum, sanırım bana biraz fazla fazla geliyor bu nedenle ilave etmiyorum, bu aşamada tercih sizin yani..
daha sonra etlerin üzerini geçiçek kadar sıcak su ilave edip etler yumuşayana kadar pişiriyoruz, bu aşamalara düdüklü tencerede devam edenler için sanırım 20 dk yeterli olacaktır ama normal derin bir tencerede devam ediyorsanız yine biraz daha fazla zaman alacaktır 
Haşlayıp suyunu süzdüğümüz nohutlarımızı ilave edip, tuzunu ve karabiberini de ekliyoruz
Suyunu kontrol edelim eğer su az ise bir miktar daha su ilave edebilirsiniz
Kısık ateşte pişirme işlemine devam edelim 25-30 dk içerisinde pişmiş olacaktır.

Bu tarz kuru fasülye, nohut gibi bakliyat yemeklerinin yanında en güzel giden şey herkesin bildiği 
üzere pirinç pilavı ve salata ve turşudur..
Hiç şüphesiz bu üçlü harika bir akşam yemeği menüsüdür

MİS KOKULU LEZZETLERLE AFİYETTE KALIN 






Paylaş

Benzer Yayınlar

KUŞBAŞILI NOHUT TARİFİM
4/ 5
Oleh

Abone Olun!

Yazımı Beğendiniz mi? Abone Olun Yayınları Kaçırmayın.